Rozhlasový trh v České republice rozdělen mezi veřejnoprávní instituce a několik významných soukromých mediálních skupin. Níže naleznete aktualizovaný přehled hlavních rádiových stanic a jejich vlastníků, včetně regionálních a specializovaných stanic. Zajímá vás reklama na některém z rádií? Obraťte se na nás.
Veřejnoprávní sektor
Český rozhlas (ČRo)
Veřejnoprávní instituce financovaná z koncesionářských poplatků.
Provozuje stanice:
- ČRo Radiožurnál
- ČRo Dvojka
- ČRo Plus
- ČRo Vltava
- Radiožurnál Sport
- ČRo Rádio Wave
- ČRo Jazz
- ČRo D-dur
- ČRo Pohoda
- ČRo Junior
- Regionální stanice (např. ČRo Brno, ČRo Ostrava)
Soukromý sektor
Kaprain Group (Karel Pražák)
V roce 2023 převzala mediální skupinu Mafra, čímž získala vlastnictví následujících stanic:
- Rádio Impuls
- Český Impuls
- RockZone 105,9
Czech Media Invest (Daniel Křetínský a Patrik Tkáč)
Prostřednictvím společnosti Active Radio provozuje následující stanice:
- Evropa 2
- Frekvence 1
- Bonton
- Dance Radio
- Rádio Zet
Media Bohemia (Daniel Sedláček a Jan Neuman)
Vlastní a provozuje široké portfolio stanic:
- Rádio Blaník
- Hitrádio (např. Hitrádio Orion, Hitrádio City)
- Fajn rádio
- Helax
- Rock Radio
- Rádio Černá Hora
- Rádio Contact Liberec
- Rádio Krokodýl
- Rádio Jih
- Rádio Petrov
- Oldies Radio
Radio United Broadcasting (Ivan Zach)
Provozuje následující stanice:
- Rádio Kiss
- Country Rádio
- Rádio Beat
- Rádio 1
- Signal Rádio
- Rádio Spin
Seznam.cz (Ivo Lukačovič)
Prostřednictvím společnosti Voice of Prague vlastní:
- Expres FM
- Classic Praha
Joe Media (Miroslav Pýcha)
Vlastní a provozuje:
- Hey Radio
- Rádio Česká Kanada
Další regionální a specializované stanice
Některé stanice nejsou součástí výše uvedených skupin a mají samostatné vlastníky:
- Free Rádio – Free Radio, s. r. o.
- Rádio Jihlava – Jihlavské rádio, s. r. o.
- Rádio Dechovka – RadioPraha, s. r. o.
- Rádio Oldies – Radio United Broadcasting, s. r. o.
- Rádio Rockmax – Radio Max, s. r. o.
Tento přehled poskytuje aktuální informace o vlastnické struktuře rádiových stanic v České republice.
Pro nejnovější a detailnější informace je potřeba sledovat oficiální webové stránky jednotlivých rádií nebo databáze Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Hledáte zprostředkovatele reklamy v rádiu? Rádi vám pomůžeme s její realizací.