Jak zvolit nejlepší rádiovou stanici pro reklamu

Možná si říkáte, že reklama v rádiu už je dávno minulostí. Ale není to pravda. Pokud Vaše cílová skupina poslouchá rádio, je potřeba vybrat tu nejvhodnější stanici. Pak může reklama opravdu fungovat a pomoci Vám s podnikáním. Jaká je tedy nejvhodnější reklamní stanice, na které byste měli nechat reklamu zahrát? Vše se pokusíme shrnout v tomto článku.

Kdo je Vaším posluchačem

Vždy záleží na cílové skupině, kterou se snažíte oslovit. První je tedy důležité specifikovat cílovou skupinu posluchačů. Z našich mnohaletých zkušeností víme, že klienti, kteří vyzkoušeli reklamu své pomocí (tedy bez naší pomoci), jsou skeptičtí k využívání tohoto média. Tvrdí, že rádio v dnešní době už nikdo neposlouchá. Vychází totiž z vlastní zkušenosti, protože jim reklama nic nepřinesla a tedy nefungovala. Je potřeba ale uvést věci na pravou míru. Reklama nefungovala, protože klient zvolil pro své posluchače nevhodnou rádiovou stanici. Zvolit Evropu 2 v případě, že Vaší cílovou skupinou jsou senioři, není zrovna šťastné řešení. Je potřeba hledat rádio, které Vaše cílová skupina poslouchá.

Oblast Vaší působnosti

Zaleží také na situaci, v níž se nacházíte. Jste malá stavební firma, která svou činnost realizuje pouze v rámci kraje a nechcete expandovat a jezdit stovky kilometrů daleko? Pak není třeba oslovovat posluchače na druhém konci republiky. Nejenže Vám může správná volba oblasti ušetřit finance, ale také Vás ušetří vysvětlování, že za potencionálním klientem nepojedete stovky kilometrů daleko. Díky tomu můžete ušetřené finanční prostředky využít na reklamu u jiné stanice a tím zvýšit Váš celkový dosah. Vybírejte tedy reklamní stanice, které jsou v oblasti Vaší působnosti a mají možnost reklamy pouze v daného regionu.

Chce to i načasování

Musíte se vžít do role Vašich posluchačů a zamyslet se nad tím, kdy opravdu poslouchají konkrétní rádio. Sice už víte, že rádiová stanice, kterou jste zvolili, je pro Váš reklamní spot ta nejlepší, ale je důležité také vybrat správný čas. Jinak byste mohli přijít o velký počet posluchačů a výsledných konverzí.

A proč je doba, kdy reklama bude znít, důležitá? Klient, který prodával klasické grily s příslušenstvím, chtěl reklamu inzerovat celý týden. Reklama mu sice fungovala, ale po konzultaci s námi, jsme reklamu nasměrovali na konec týdne. Měl více celkových konverzí a reklama ho stála méně peněz. V čem spočívalo to kouzlo? Jednoduše v tom, že cílová skupina, kterou potřeboval oslovit, řešila grilování především v pátek odpoledne či v sobotu. Reklama od středy do soboty byla tedy úspěšnější než reklama během celého týdne. Kromě samotného času reklamy je potřeba brát v potaz i roční období či sezónu. Například by bylo zbytečné během zimy inzerovat reklamu na grily, přestože by měl klient správně zvolené rádio.  

Nejlepší rádiová stanice

Zvolit nejlepší rádiovou stanici není žádná alchymie. Stačí jen vybrat rozhlasovou stanici, kterou Vaše publikum poslouchá, oblast, ve které působíte a nezapomenout reklamu správně načasovat. Pokud si nejste jistí, neváhejte se na nás obrátit. Máme za sebou spoustu úspěšných rádiových reklamních kampaní. Můžeme Vám pomoci se správným výběrem nejlepší reklamní stanice.

Picture of Livemarketing.cz

Livemarketing.cz

Jsme jeden z největších poskytovatelů reklamy v českých rádiích. Našim klientům se snažíme vždy maximálně pomoci. Rádi bychom rozšířili obecné povědomí o rádiové reklamě a pomohli Vám v této oblasti.

Kategorie

Nastavení cookies

Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytně nutné soubory cookies

Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek. Bez těchto souborů cookie by webové stránky nefungovaly správně.

Bezpečnostní cookies

Bezpečnostní soubory cookie umožňují ukládání informací souvisejících se zabezpečením, např. ověřování, ochrana před podvody a další prostředky na ochranu uživatele.

Personalizační cookies

Personalizační soubory cookie mohou používat soubory cookie třetích stran, které jim pomáhají přizpůsobit obsah a umožňují sledovat uživatele na různých webových stránkách a zařízeních.

Reklamní cookies

Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.

Děkujeme za pomoc

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.

Nebo
Více informací

Máte-li jakékoli dotazy týkající se používání souborů cookies a vašich voleb, kontaktujte nás prosím.

Nastavení soukromí

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.