Jaké jsou výhody reklamy v rádiu?
Rozhlasová reklama se může na první pohled zdát jako tradiční způsob oslovování nových zákazníků a spotřebitelů, ale vzhledem k počtu lidí, které dokáže rádio každý den oslovit, je stále velmi účinná.
Výhody rozhlasové reklamy, které určitě stojí za zvážení:
Oslovení velkého počtu lidí
Týdně rádio poslouchá přibližně 83 % lidí ve věku od 12 do 84 let, denně je to přibližně 54 % populace. Rádio je v dnešní době pro spoustu lidí způsob, jak překlenout čas strávený v autě. V létě se navíc více cestuje na dovolenou či výlety a prodlužuje se tak i čas, který lidé tráví posloucháním rádia.
Možnost oslovit konkrétní skupinu
Rozhlas je selektivní médium, což znamená, že nejdůležitější výhodou reklamy v rádiu je možnost cílit na konkrétní skupinu spotřebitelů za účelem zvýšení povědomí o dané značce. Tou skupinou mohou být dané regiony, zájmově vymezené skupiny či lidé podobného věku, pohlaví nebo stejného vzdělání.
Rádio je všudypřítomné
Rádio lze poslouchat několik hodin denně, které trávíme cestováním do práce či na výlet. Mnoho lidí jej poslouchá při práci. Rádio můžeme často slyšet i ve veřejném prostoru, v obchodě, na bazéně i kdekoliv jinde.
Cenová dostupnost
Reklama v rádiu může být velmi cenově dostupná. Cena reklamy v rádiu se odvíjí od délky reklamního spotu, opakování, ale i času, kdy reklama v rádiu zní. Aby byla reklama efektivní a zároveň cenově dostupná, je důležité oslovit konkrétní skupinu posluchačů. K tomu je potřeba dobře vybrat rádio i čas reklamy.
Frekvence reklamy
Rádio ve srovnání s ostatními typy médií zajistí opakované setkání s reklamním sdělením (frekvenci), díky tomu se výrazně zvýší povědomí o daném produktu či službě.
Rádio umožňuje vyprávět příběh
Příběhy lidi baví. To, že prodáváte kuchyňské spotřebiče, neznamená, že nemůžete využít sílu zvukového příběhu. Díky zajímavému příběhu lze zvýšit povědomí o konkrétní firmě.
Rádio dokáže navázat důvěrný vztah s posluchačem
Rozhlas s posluchačem dokáže v porovnání s televizí navázat důvěrnější vztah. A tím pádem i budovat blízký vztah ke konkrétní značce či produktu.
Flexibilita rádia
Rozhlas je typ média, které je pružné, rychlé a aktuální. Dokáže rychle a snadno nasadit spoty odpovídající denní době či dnům v týdnu. Tím pádem je ideální pro aktuální akce – slevy, promo akce, akční nabídky, dny otevřených dveří, události či vystoupení. Navíc umožňuje i rychlou změnu reklamního sdělení.
Pokud máte o reklamu v rádiu zájem, neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám pomůžeme.