Jednou z nejčastějších otázek, na kterou se nás naši klienti ptají, je: „Kolik stojí reklama v rádiu?“ Odpověď na tuto otázku je složitá a rozhodně se na ni nedá bez bližších informací odpovědět hned. Málo co má takovou variabilitu nákladů jako právě reklama. Můžeme mluvit o částce od pár tisíc korun až po několik stovek tisíc. Rozhlasová reklama může být velmi efektivní, v řadě parametrů dokonce dosahuje lepších výsledků než reklama televizní, proto se do ní určitě vyplatí investovat. Reklama v rádiu má vysoký dosah. V České republice si týdně nějakou ze stanic naladí 86 % lidí, je tedy zřejmé, že ani v dnešní době, se lidé reklamním spotům nevyhnou.
Každé rádio má svou cenu
Ceníky za reklamu v rádiích nejsou nikde dostupné, je to z důvodu toho, že sestavování výsledné ceny je komplikované a závislé na mnoha faktorech, zveřejnění ceníků by tedy bylo zbytečné a zavádějící.
Cena za reklamu je závislá na výběru konkrétního rádia. Naše firma Vám zprostředkuje reklamu v menších a regionálních rádiích i v těch největších – Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Kiss a Hitrádio. Jedním z klíčů, jak mít úspěšnou reklamní kampaň, je právě volba rádiové stanice. Které rádio osloví Vaše klienty nejefektivněji, se dočtete v článku Jak zvolit nejlepší rádiovou stanici pro reklamu. Důležité je také, zda chcete reklamou oslovit posluchače celé České republiky anebo jen konkrétní část posluchačů. I celorepublikové rádio může nabídnou reklamu jen pro určitý region. Od počtu oslovených potenciálních zákazníků se samozřejmě odvíjí i cena za reklamu.
Cena za reklamu se také liší podle období v roce – svátky, prázdniny, předvánoční čas apod. Pro celkovou cenu je také důležitá délka reklamního spotu, počet opakování v rámci reklamní kampaně a vysílací čas, ve kterém je možné reklamu slyšet.
Reklamní spot
Do ceny za reklamu je potřeba započítat i cenu reklamního spotu. Cena za vytvoření reklamního spotu do rádia se liší především podle volby vypravěče, který reklamní spot namluví a propůjčí tak reklamě svůj hlas. Na cenu reklamního spotu má samozřejmě vliv i jeho délka. Pokud se nejedná o již připravený reklamní spot, je důležité do ceny také započítat režiséra a scénáristu, kteří reklamní spot připraví. S kvalitním reklamním spotem Vám rádi pomůžeme. Víme, jak dobře specifikovat cílovou skupinu posluchačů, kterou chcete oslovit a jak Vaše potenciální zákazníky zaujmout. Pokud se chcete o reklamním spotu dozvědět více, přečtěte si náš článek Jak vytvořit úspěšný reklamní spot.
Kolik tedy reklama v rádiu stojí?
Kolik by Vás opravdu stála reklama v rádiu? Napište nám nezávaznou poptávku a my Vám cenu sdělíme na základě Vašich konkrétních požadavků. Pomůžeme Vám oslovit Vaši cílovou skupinu a vybrat pro Vaše potenciální klienty to nejvhodnější rádio. Vytvoříme úspěšný reklamní spot, který bude znít jen tehdy, kdy to bude mít smysl.
Naše firma Vám nezávazně a zdarma připraví celkovou kalkulaci za reklamu v konkrétním rádiu.
Obraťte se na nás a my Vám s reklamou rádi pomůžeme.